Subject: FW: Sõrve tee äärse kõnnitee piiretest
From: "Egle Meelind" <[email-masked]>
To: "Egle Meelind" <[email-masked]>
Date: Tue, 3 Jun 2025 12:34:38 +0300

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, June 3, 2025 12:30 PM
To: Ksenia Haavistu <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Sõrve tee äärse kõnnitee piiretest

Tere ja tänan vastuse eest. Autoliikluse ohutuse seisukohalt on need piirded 
ohtlikud, sest sunnivad loomi teed ületama valedes kohtades või teeületuselt 
teele tagasi päärduma, ajavad segadusse. Ma ei rääkinud eemaldamisest 
niivõrd, kuivõrd asendamisest madalamatega, näiteks puidust, mis ei 
heidutaks elukaid oma aastasadu sisseharjunud rajal.

Val Rajasaar

Kuupäeval teisipäev, 03. juuni 2025 at 09:29, kirjutas Ksenia Haavistu < 
<mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>:

Tere

Pöördusite Harku Vallavalitsuse poole kommentaariga ja ettepanekuga. Harku 
Vallavalitsuse esindaja pöördus Transpordiameti poole palvega vastata Teie 
küsimusele.

Tegemist on riigitee nr 11412 Liikva–Rannamõisa km 0,0–5,156 
rekonstrueerimise objektiga, mille ehitustööd lõpetati 21.12.2020, tellijaks 
oli Transpordiamet ( Maanteeamet) .

Põhiprojektis (koostatud 2019. aastal) ei olnud kõnealuses lõigus 
jalgteepiirdeid ette nähtud. Piirded paigaldati tööde käigus 
insener-tehnilise otsuse alusel ning kooskõlastatult Tellijaga. Piirde 
paigaldamise põhjuseks oli asjaolu, et nimetatud teelõigul puudub kraavide 
eesvool ning selle tõttu seisab vesi. Selline olukord kujutab endast ohtu 
jalakäijatele (eelkõige lastele), kes võivad sinna kukkuda.  Antud jalgtee 
lõik on ka valgustamata, see suurendab ohuastet veelgi. Seetõttu otsustati 
paigaldada piirded jalakäijate ohutuse tagamiseks. Arvestades eespool 
kirjeldatud asjaolusid, on piire olemasolu selles kohas põhjendatud ning 
nende eemaldamine ei ole kavandatud.

Lisan pildi  sellel aastal garantiiaja ülevaatusest (20.05.2025):

Harku valla üldplaneering | Harku valla geoinfoportaal 
<https://geoinfo-harku.hub.arcgis.com/apps/aa613af08f5343cdbb97f4fa242857dd/explore> 
, lisan väljavõtte üldplaneeringust ( jalgtee asukoht noolte vahel) ja x-gis 
kaardilt väljavõtte  ( nooltega on tähistatud torupiirdega jalgtee lõik):

Täname mõistva suhtumise eest.

Lugupidamisega

Ksenia Haavistu

Põhja osakonna ehituse üksus

ehituse projektijuht

5330 4612

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Ergo Eesmaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 30, 2025 10:31 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Gert Gregor Källo <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Raivo Altmets <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Sõrve tee äärse kõnnitee piiretest

Tere

Kuivõrd antud kergliiklustee on Transpordiameti omandis, edastame küsimuse 
teile vastamiseks.

Vastuse saatmisel palun saata koopia ka Harku Vallavalitsusele.

Lugupidamisega

Ergo Eesmaa

haldusosakonna juhataja
Harku Vallavalitsus

Meie jaoks on väga oluline kuulda Teie arvamust, et saaksime pidevalt 
parendada oma teenuseid. Ette tänades.

Tagasiside vorm on leitav SIIT 
<https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=cQsRoHbUwUOSG8CCbivBQ-EoRHuAwAROjNrJsDpOZ0JUQ0dYWDI2UkQ0QjAyTjk5RVg4SE9ROFZONS4u>

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, May 15, 2025 11:46 AM
To: VK Planeerimis- ja keskkonna komisjon 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Riho Saksus 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kristiina Ott-Rätsepp 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Katrin Vilberg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; 
Ergo Eesmaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Brigita 
Perm <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Ive Eevel 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Sõrve tee äärse kõnnitee piiretest

Tere! Kirjutasin ühes FB kommentaaris ka, et Sõrve tee ääres kõnnitee 
piirded (Sõrve tee keskosas) on rohekoridoris. Neid ei olnud projekti peal, 
mida avalikult arutati ja ettepanekuid tehti, sh Vääna Jahiselts samuti 
osales. Need on ohtlikud takistused loomadele ja seetõttu ka autoliiklusele 
ning elukatele endile. Neid ei olnud Maanteeameti projektis näha, muidu 
oleksime koos jahiseltsiga need kohe välistanud. Kuidas saaks need sealt 
eemaldada? Rohetaristu peab toimida saama ohutult nii loodusele kui 
liiklusele.

Terv. Val Rajasaar